Lernen Sie wichtige Voraussetzungen für den Aufbau dienstleistungsorientierter Kunden- und Lieferantenbeziehungen. Dazu gehören Benehmen, Auftreten, korrekte Anredeformen und vieles mehr. 

Skill Level: Beginner

This learning section looks at customer service – an organisation’s effort before, during and after a purchase to help customers by answering their questions and listening to their complaints, giving them advice on using a particular product or service, and providing any other ongoing product support.

Skill Level: Beginner

In diesem Kurs lernen Sie die wichtigsten Aspekte als Fachperson mit Ihrem Gegenüber/potentiellen Kunden Informationen zu geben und beratend zur Seite zu stehen. Sie helfen beispielsweise Entscheidungen zu treffen. 

Skill Level: Beginner

In diesem Lernfeld eignen Sie sich die Grundlagen der schriftlichen und mündlichen Kommunikation in der Landessprachen an.

Skill Level: Beginner

In this course, you will gain a clearer understanding of the different areas of English grammar, so that you are able to communicate effectively in English in the first year of your apprenticeship. You will also start learning some useful business vocabulary. 

 

 

Skill Level: Beginner